Sokker fra nøstebarn

Nyfødt-sokker til en liten som kommer til våren. Strikket i merino-ull fra nøstebarn.


Sokker fra nøstebarn


Shopping hos Hillesvåg

Som mange kanskje vet, var vi en gjeng fra Hobbyboden på omvisning hos Hillesvåg Ullvarefabrikk på lørdag..Det var utrolig artig.
Dette var det jeg kom hjem med. Trollgarn i litt forskjellige farger, som alt skal bli musetøfler.
Kjøpte også litt superwash-garn, men det er allerede tatt i bruk.


Shopping hos Hillesvåg


Flash your stash

Tirsdag er flæsje-dag.... og i dag velger jeg disse duppedingsene... Var en gang fryktelig opptatt av å lære meg nuppereller..men det gikk desverre like fort over. Men utstyret ligger her og irriterer meg, for jeg VIL kunne det. Og desto mer irriterendes er det at min kjære lærte seg det selv på en kveld. Han har en ekstrem trang til å finne ut hvordan ting virker.. Så kanskje det får være en av mine mål i år, å lære seg dette her (vet iallefall hvem jeg kan spørre om hjelp)


Flash your stash


Beg på februar-sokkene

Og ja, jeg har begynt på februar-sokkene. Første forsøk på engelsk mønster...!!!! Men noen av forkortelsene var heldigvis allerede oversatt... Tror jeg gjør det riktig, eller får jeg håpe noen sier fra....
Strikker de i lyseblått Silja-garn som jeg fikk av min hemmelige januarvenn Tone.


Beg på februar-sokkene


Birch-sjalet

Da var endelig Birch-sjalet ferdig. Strikket i koksgrå Rowan kidsilk haze. Oppskrifen kjøpte jeg hos Pinnsvin Design. Sjalet er veldig tynt, men det varmer utrolig godl likevel. Er superfornøyd med det.

Samtidig får dere et glimt av brudebildet våres...hihi

Birch-sjalet


Halvferdige januarsokker

Så langt har jeg komt på januarsokkene... det skal strikkes et par hver måned ut året. En knit-along på Hobbyboden.. Strikkes disse i str 10-12 år, i sportsgarn fra Europris


Halvferdige januarsokker


Lillegutt med nye klær

Her har vi lillegutt med de nye klærne han fikk til jul. Og de passet helt perfekt.  Litt store, men det betyr bare at han kan ha de en stund.
Er han ikke nydelig?????


Lillegutt med nye klær


Sødt og blødt

Ahhh, og endelig fikk jeg hentet denne boken. Har ventet på den lenge, de var utsolgt for den hos Pinnsving Design..så de måtte bestille den inn igjen, og det var mye styr før de endelig fikk den. Men nå er den i hus, og det var UTROLIG mye fint i den. Str gikk stort sett opp til ca 3 år. Men det er nok noen små søte som kan vente seg noe fint herfra, ja.......


Sødt og blødt


Englekor

Litt juleverktsted har vi jo hatt også. Engler fra panduro...og de var jo bare nydelige


Englekor


Pulsvarmere med bryggenmotiv

Pulsvarmere med bryggenmotiv

Nå skal det lages pulsvarmere med perler for første gang. Er med på knit along på hobbyboden, og vi skal være ferdig til nyttår, så dette blir et romjulsprosjekt

Smykkesett

Smykkesett i lilla og blanke perler/steiner, laget med wire. Det er smykke, armbånd og fotlenke. Har ingen planlagt mottaker for dette settet....men det dukker vel opp noen, tenker jeg


Smykkesett


Rosa wiresmykke

Litt dårlig bilde det her, de riktige fargene kommer ikke helt til sin rett her.
Men iallefall, dette er det første resultatet etter et besøk på Perlehuset i Bergen. Og forhåpentligvis blir det en lykkelig sjel som er den nye eieren av dette på julaften...


Rosa wiresmykke


Armbånd i rosa

Har vert kameraløs en periode, men nå er alt i orden.
Så her kommer litt bilder av julegaver. Dette er allerede pakket og sendt avgårde. Så får vi håpe mottaker blir like fornøyd som meg =0)
Kunne godt tenke meg å beholde det selv....



Armbånd i rosa

Strikkepinne og heklenål - etui

ENDELIG skal det bli orden på strikkepinner og heklenåler som ligger strødd overalt... Disse superflotte etuiene har Torill fra Hobbyboden sydd til meg. Et til rundpinner, et til strømpepinner og et til heklenålene. Tusen takk, Torill !!!!!


Strikkepinne og heklenål - etui


Enda en julegave på pinnene

Denne blir forhåpenligvis ferdig en av dagene!! jobber på fullt med julegavene, og denne skal en liten tulle får...eller kankje hun ikke er så liten lengre...kan ikke røpe mer...mistenker noen for å snike her inne av og til...hihi



Enda en julegave på pinnene


Sjal fra Drops

Da var jeg ferdig. Det gikk litt tid til dette, men resultatet ble bra. Sjalet er varmt og godt, og kommer til å bli mye brukt.
Strikket i Vivaldi, mønster fra Drops 93, mønster nr 15


Sjal fra Drops


Parma-garn

Disse kom min kjære hjem med en dag. Han hadde vert å handlet garn helt alene, da han ikke lenger gadd vente på at de skulle komme opp på prioriteringslisten min........
Har ikke begynt på de enda, selv om garnet har komt i hus


Parma-garn


Knit along votter nr 3

Knit-along votter nr 3. Blir julegave til en liten gutt, de er strikket i dobbel heilo, i str 3-5 år. Men de er tovet veldig godt, så jeg håper de passer


Knit along votter nr 3


Hullmønstret sjal


Fant dette sjalet langt bak i skapet hjemme hos mor, så nå endelig fikk jeg gjort det ferdig....Det ble litt fargeforsjell, da det har lagt der siden de glade 80-tall, men det ble flott likevel


Hullmønstret sjal


Sengeteppeveske

Dette var en gang et stort og overmodig prosjekt. Hadde akkurat lært meg å hekle og fant ut at jeg skulle lage meg sengeteppe.....MEN det ble aldri så veldig stort. Så nå har lappene nederst i kisten fått nytt liv. 10 lapper var akkurat nok til denne vesken

Sengeteppeveske

Knit along votter

Her er første bidrag til votte knit alongen på Hobbyforum, der vi skal strikke et par votter i uken, i fem uker
Disse er stikket i Tove og Funny på kantene, mønster fra Sandnes

Knit along votter

Rosa poncho og lue

Da var julegaven til en av prinsessene våre ferdig. Stikket i smart, mønster  fra Idena 206. Luen er ikke strikket etter mønsteret, den fikk jeg ikke til. Så der måtte jeg lage min egen lille vri....

Rosa poncho og lue

hits